Založ si blog

Príbeh jednej čiapky

“Mami, môžem Ťa o niečo poprosiť?” – prihovorila sa mi dcéra tesne pred odchodom na lyžovačku.

Hneď mi bolo jasné, že treba čosi vyriešiť…

“Už týždeň neviem nájsť svoju obľúbenú čierno bielu bodkovanú čapicu. Hľadala som všade, už som z toho na nervy…”

“Asi to nebude také horúce s tým hľadaním, keď si ju ešte nenašla” – zareagovala som. “A čo s tým mám ja?” – trochu som ju podpichla.

“Vieš, ja Ti absolútne verím, že Ty ju určite nájdeš” – usmiala sa, dala mi veľkú pusu na lice a odkráčala brázdiť snehobiele pláne. Ďakujem pekne!

Taká bezmedzná a suverénna viera v moje pátracie schopnosti síce poteší, ale nemám šajn, kde hľadať. Budhisti tvrdia, že veciam v živote treba dať voľný priebeh. Nič neznásilňovať, na ničom nenástojiť, nič neočakávať, plynúť so životom ako list po prúde rieky.

“OK, takáto filozofia má čosi do seba” – pomyslela som a nechala som hľadanie na ďalší deň. Kľud v duši a pocit, že sa veci niekedy dokážu vyriešiť aj bez gigantického úsilia a námahy.

Ráno, na ďalší deň sme sa s mojou drahou polovičkou vybrali na “neodoľateľnú a fascinujúcu” akciu dňa – nákup potravín. Skôr než som stačila naštartovať, môj zrak odrazu padol /lepšie by bolo povedať   vyletel do výšky/ a na vrchole ochranných dosiek okolo mladého stromčeka na parkovisku, doslova 5 centimetrov od predného skla, trónila…čiapka mojej dcéry! Na parkovisku, kde parkujú desiatky áut, kde je pravdepodobnosť všimnúť si stratenú vec minimálna, kde je viac než isté, že nikdy nezaparkujete na tom istom mieste… A odrazu – rovno pred našimi zrakmi sa nás “pozerá” týždeň stratená čiapka. Keby sa mohla hýbať asi by nám rovno skočila do auta. A potom, že neexistuje niečo medzi nebom a zemou! Tí budhisti asi naozaj vedia o čom hovoria…

 

Malý dovetok – ďakujeme nálezcovi, ktorý našu čiapku zachránil. Vysielame jeho smerom pozitívne energie a veríme, že aj jemu sa udeje niečo podobne príjemné a potešujúce!

Súboj džípiesiek

08.07.2021

Odkedy má normálny smrteľník k dispozícii GPS je svet jednoduchší a ľahší. Aspoň to som si donedávna myslela. Než som sa vydala na cestu po Slovensku. Zámerne nepíšem do Bojníc, kde bol ciel mojej cesty. Keďže nevlastním najmodernejší typ auta so zabudovanou GPS, umiestňujem si mobilnú GPS na predné sklo auta. Tak som urobila aj teraz. A pre istotu som sa [...]

Politici na pieskovisku

27.03.2021

Nepripadá vám niekedy to, čo sa okolo nás na politickej scéne deje, ako nejaká fraška, zlý sen, či totálna absurdita? Viem, my Slováci sme už síce za tie dlhé roky vycepovaní a mimoriadne vytrénovaní stráviť aj najväčšie katastrofy a nezmysly, ale dokedy to naša psychika unesie? V čase, keď nás sužuje pandémia, ktorá už stála tisíce životov, vyčerpáva [...]

Chaos nad chaos

10.07.2020

Spáva sa vám dobre? Žijete s kľudným svedomím? Teda ak nejaké máte, samozrejme. Vy, všetci kompetentní a „vyvolení“, ktorí rozhodujete o našich životoch. Vaše chaotické rozhodnutia – raz nás tu hermeticky uzavriete na tri mesiace a vzápätí na to, zasa euforicky a bez rozmyslu „rozglábite“ hranice krížom krážom – privádzajú mnohých do takmer [...]

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 66541x
Priemerná čítanosť článkov: 2464x

Autor blogu

Kategórie