Založ si blog

Súboj džípiesiek

 

 

Odkedy má normálny smrteľník k dispozícii GPS je svet jednoduchší a ľahší. Aspoň to som si donedávna myslela. Než som sa vydala na cestu po Slovensku. Zámerne nepíšem do Bojníc, kde bol ciel mojej cesty. Keďže nevlastním najmodernejší typ auta so zabudovanou GPS, umiestňujem si mobilnú GPS na predné sklo auta. Tak som urobila aj teraz. A pre istotu som sa pozichrovala nájdenou trasou v mobile v rámci Google maps a Waze. Takto vyzbrojená som sa s absolútnym kľudom vydala na cestu. Začiatok putovania bol super. Obe GPS sa zhodovali v tom, ako mám ísť a navigácia prebiehala simultánne, aj keď jedna v slovenčine a druhá v angličtine. Keďže do Bojníc sú asi tri väčšie možnosti ako dosiahnuť cieľ, naskytá sa tu možnosť niečo zbabrať. Ani také múdre prístroje ako GPS  nie je také ťažké zmiasť. Stačí zopár uzavretých odbočiek, prečudesné značenie a nejasné označenie práve uzavretých úsekov a GPSky sú v „háji“. Odrazu mi každá hlásila niečo iné. Keď jedna povedala : „O päťsto metrov odbočte doľava“, druhá o chvíľku zašvitorila, že o 800 metrov doprava. Takto to bežalo asi hodinu až som sa dostala bohvie kam, jazdila som po poľných cestách. Obdivovala krásnu slovenskú prírodu, rozkvitnuté vlčie maky a agáty, ale k cieľu mojej cesty som sa neblížila ani omylom. Tie dve sa jednoducho nevedeli dohodnúť. Boli ako dve rozhádané tetky, ktoré si zámerne a s chuťou protirečia. Keď som toho už mala dosť, zastavila som v akejsi dedinke a prvého okoloidúceho som sa spýtala na cestu. A bolo vymaľované. Žiadne premoderné a vymakané GPS, ale obyčajný ujko ma nasmeroval absolútne bez zaváhania a presne. Nie nadarmo moja mamina vždy hovorila: „Líná huba, holé neštěstí!“ Takže súboj džípiesiek a najmodernejšej techniky, vyhral obyčajný ľudský kontakt.

Politici na pieskovisku

27.03.2021

Nepripadá vám niekedy to, čo sa okolo nás na politickej scéne deje, ako nejaká fraška, zlý sen, či totálna absurdita? Viem, my Slováci sme už síce za tie dlhé roky vycepovaní a mimoriadne vytrénovaní stráviť aj najväčšie katastrofy a nezmysly, ale dokedy to naša psychika unesie? V čase, keď nás sužuje pandémia, ktorá už stála tisíce životov, vyčerpáva [...]

Chaos nad chaos

10.07.2020

Spáva sa vám dobre? Žijete s kľudným svedomím? Teda ak nejaké máte, samozrejme. Vy, všetci kompetentní a „vyvolení“, ktorí rozhodujete o našich životoch. Vaše chaotické rozhodnutia – raz nás tu hermeticky uzavriete na tri mesiace a vzápätí na to, zasa euforicky a bez rozmyslu „rozglábite“ hranice krížom krážom – privádzajú mnohých do takmer [...]

Nikdy nehovor nikdy, alebo monológ jedného rúška

01.07.2020

Milí ľudia, ani si neviete predstaviť ako sa cítim. Ako čierna ovca rodiny. Všetci sa ma chcú odrazu zbaviť, titulujú ma všakovakými nepeknými prirovnaniami a označeniami, už sa nevedia dočkať, kedy ma hodia do koša. Ale ja viem, že si to nezaslúžim. Najskôr ste ma horúčkovite zháňali, robili všetky množné kroky, aby som stálo pri vás a chránilo to, čo je [...]

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Demmin

Keď matky topili svoje deti. Hromadné samovraždy v nacistickom Nemecku

27.04.2024 12:00

Nacistická propaganda a strach z Červenej armády v apríli 1945 spôsobili, že v mestečku Demmin spáchalo samovraždu najmenej 900 ľudí.

vezuv

V okolí sopky Vezuv zaznamenali silnejšie zemetrasenie

27.04.2024 11:51

Oblasť okolo sopky Vesuv neďaleko juhotalianskej Neapola dnes ráno zasiahlo zemetrasenie o sile 3,9 stupňa.

Dvoch neplnoletých zasiahol prúd, vyliezli na odstavený vlak

27.04.2024 11:29

Dve neplnoleté osoby zasiahol na železničnej stanici v Malackách elektrický prúd. Stalo sa tak po tom, čo vyliezli na odstavený vlak.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 66811x
Priemerná čítanosť článkov: 2474x

Autor blogu

Kategórie