Založ si blog

Nikdy nehovor nikdy, alebo monológ jedného rúška

Milí ľudia,

 

ani si neviete predstaviť ako sa cítim. Ako čierna ovca rodiny. Všetci sa ma chcú odrazu zbaviť, titulujú ma všakovakými nepeknými prirovnaniami a označeniami, už sa nevedia dočkať, kedy ma hodia do koša. Ale ja viem, že si to nezaslúžim. Najskôr ste ma horúčkovite zháňali, robili všetky množné kroky, aby som stálo pri vás a chránilo to, čo je pre vás najcennejšie. Zdravie. A ja som sa snažilo o dušu. Po počiatočnom nedostatku začalo pre mňa svitať na lepšie časy.

Nastal priam úžasný zvrat. Konečne sa na mňa niekto pozrel inými, láskavými očami!  Kreatívni návrhári a dizajnéri. Rýchlo pochopili, že aj zdravotnícka pomôcka a kus odevu v jednom, ktorý predstavujem, môže byť nielen účelná, ale aj krásna, inšpirujúca, oku lahodiaca. A tak som sa objavil na vašich tvárach  v tých najúžasnejších podobách, farbách, vzoroch a stalo som sa dokonca aj predmetom obdivu!

Chápem, že nie ste na mňa zvyknutí a asi si nikdy nezvyknete, pretože dýchať cezo mňa je trochu nepríjemné a namáhavé. Uvedomte si ale, že práve dýchacie cesty, teda nos a ústa, sú pre vírusy a baktérie ideálnou vstupnou bránou do vášho organizmu. A v prípade epidémie si svoj organizmus nechrániť je podobný hazard, ako nechať dokorán otvorené vstupné dvere do vášho bytu, či domu. Je to priam pozvánka pre nechcených hostí.

 

Takže milí ľudia, vezmite ma, prosím, na milosť a ešte ma nezahadzujte! Pretože nielen korona, ale aj iné vírusy a pandémie môžu spôsobiť ešte veľa paseky. Zoberte do úvahy napríklad aj  bežnú situáciu, kedy musíte sedieť v čakárni u lekára v dobe bežnej chrípkovej epidémie. Ako sa budete cítiť, keď v stiesnenom priestore čakárne  okolo vás budú ľudia kýchať a kašlať a vy nemáte kam utiecť? Alebo pôjdete na návštevu do nemocnice za niekým blízkym. Určite mu nechcete okrem kvetov, či pomarančov priniesť nejaký ten vírus zvonku, ktorý by ho mohol oslabiť. A čo ľudia s oslabenou imunitou, onkologickí pacienti? Tí všetci určite rúško v istých situáciách potrebujú. Preplnené letiská, nákupné centrá…no tých miest je viac, kde sa treba chrániť. A napokon viaceré štúdie jasne preukázali, že rúška skutočne majú svoj význam a sú významným pomocníkom v boji proti šíreniu kvapienkovej nákazy.

 

Mám taký návrh. Všetci viete, že som malý kus odevu, vážim zopár gramov, som skladné, dokonca aj elegantné. Tak prečo by ste si ma, len pre istotu, nemohli pribaliť do kabelky, páni napríklad do tašky s notebookom, cestovnej lekárničky, kufra či inej príručnej batožiny. Ja budem potichúčky odpočívať, nijako vám nebudem zavadzať, ale budem pripravené ako skaut! Pomôžem, keď bude treba a v pravej chvíli budem opäť na scéne. Že rúško už nebudete NIKDY  potrebovať? Nikdy nehovor nikdy! – znie jedno veľmi múdre príslovie. Želám vám život plný zdravia a nezabudnite na mňa! Rado by som zostalo vo vašich mysliach v dobrom i zlom. Ako správny manžel, či manželka…

 

Súboj džípiesiek

08.07.2021

Odkedy má normálny smrteľník k dispozícii GPS je svet jednoduchší a ľahší. Aspoň to som si donedávna myslela. Než som sa vydala na cestu po Slovensku. Zámerne nepíšem do Bojníc, kde bol ciel mojej cesty. Keďže nevlastním najmodernejší typ auta so zabudovanou GPS, umiestňujem si mobilnú GPS na predné sklo auta. Tak som urobila aj teraz. A pre istotu som sa [...]

Politici na pieskovisku

27.03.2021

Nepripadá vám niekedy to, čo sa okolo nás na politickej scéne deje, ako nejaká fraška, zlý sen, či totálna absurdita? Viem, my Slováci sme už síce za tie dlhé roky vycepovaní a mimoriadne vytrénovaní stráviť aj najväčšie katastrofy a nezmysly, ale dokedy to naša psychika unesie? V čase, keď nás sužuje pandémia, ktorá už stála tisíce životov, vyčerpáva [...]

Chaos nad chaos

10.07.2020

Spáva sa vám dobre? Žijete s kľudným svedomím? Teda ak nejaké máte, samozrejme. Vy, všetci kompetentní a „vyvolení“, ktorí rozhodujete o našich životoch. Vaše chaotické rozhodnutia – raz nás tu hermeticky uzavriete na tri mesiace a vzápätí na to, zasa euforicky a bez rozmyslu „rozglábite“ hranice krížom krážom – privádzajú mnohých do takmer [...]

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 66694x
Priemerná čítanosť článkov: 2470x

Autor blogu

Kategórie