Založ si blog

Jeden rómsky k rannej káve. . .

 

Nie som expert na rómsku problematiku, ale s rómskymi spoluobčanmi sa samozrejme občas stretám. Tak ako každý z nás. Nedávno som na parkovisku vystupovala z auta, vyberala som si ešte zopár vecí zo zadného sedadla, keď som zazrela ako sa ku mne ženie mladá Rómka s dieťaťom v športovom kočíku. „Mladá pani, počkajte!“ – ozvalo sa spoza môjho chrbta. Otočila som sa.

„Nemáte nejaké oblečenie pre moje dieťa?“ – opáčila.

Pozrela som sa na jej asi 4 ročnú dcéru. „Samozrejme, mala by som“ – odpovedala som jej. Ktorá rodina s s odrastenými deťmi nemá množstvo oblečenia, ktoré môže darovať?

„Len to musím vyhľadať. Zajtra vám ich dám.“

Obzrela som sa po parkovisku v snahe nájsť vhodné miesto, kde by som šaty zajtra položila.

„Viete čo, ľudia zvyknú dávať odložené veci na toto miesto“ – ukázala som na malý vybetónovaný pľac pri kontajneroch. „Tam to zajtra budete mať.“

„Jéžiš, paninko, tam to nedávajte!“ – priam zdesene vykríkla.

„Prečo nie?“ – prekvapene som na ňu pozrela.

„Lebo prídu Cigáni a zoberú mi to…“ suverénne odpovedala.

No, čo k tomu dodať? Asi nič…

Súboj džípiesiek

08.07.2021

Odkedy má normálny smrteľník k dispozícii GPS je svet jednoduchší a ľahší. Aspoň to som si donedávna myslela. Než som sa vydala na cestu po Slovensku. Zámerne nepíšem do Bojníc, kde bol ciel mojej cesty. Keďže nevlastním najmodernejší typ auta so zabudovanou GPS, umiestňujem si mobilnú GPS na predné sklo auta. Tak som urobila aj teraz. A pre istotu som sa [...]

Politici na pieskovisku

27.03.2021

Nepripadá vám niekedy to, čo sa okolo nás na politickej scéne deje, ako nejaká fraška, zlý sen, či totálna absurdita? Viem, my Slováci sme už síce za tie dlhé roky vycepovaní a mimoriadne vytrénovaní stráviť aj najväčšie katastrofy a nezmysly, ale dokedy to naša psychika unesie? V čase, keď nás sužuje pandémia, ktorá už stála tisíce životov, vyčerpáva [...]

Chaos nad chaos

10.07.2020

Spáva sa vám dobre? Žijete s kľudným svedomím? Teda ak nejaké máte, samozrejme. Vy, všetci kompetentní a „vyvolení“, ktorí rozhodujete o našich životoch. Vaše chaotické rozhodnutia – raz nás tu hermeticky uzavriete na tri mesiace a vzápätí na to, zasa euforicky a bez rozmyslu „rozglábite“ hranice krížom krážom – privádzajú mnohých do takmer [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 66549x
Priemerná čítanosť článkov: 2465x

Autor blogu

Kategórie