Založ si blog

Zážitková gastronómia à la Slovakia

 

Nedávno ma moja suseda, staršia pani, ktorej nedávno operovali koleno, požiadala o malú službu. Poprosila ma, či by som jej nemohla priniesť obed z neďalekej reštaurácie. Zvykla tam občas zájsť a dobre poznala tamojšiu kuchyňu. Žiadny problém. V reštaurácii som bola pár minút po otvorení. Nikde ani nohy. Na hostí sa len čakalo. Fajn, pomyslela som si. Aspoň to bude rýchle. Zatiaľ čo som čakala na zabalenie jedla obzerala som sa po reštauračnom priestore. Vcelku strohý, pomerne tmavý priestor ponúkal dostatok miest pre hladných hostí. „Ktovie, či aj sem dorazil trend zážitkovej gastronómie?“ – pomyslela som si. Jedlo už dávno nie je len nevyhnutnosťou k prežitiu. A tak sa mnohé gastronomické zariadenia predbiehajú v ponuke zážitkov. Niektoré vám ponúknu len noviny na prečítanie, zatiaľ čo čakáte na jedlo, iné možnosť sledovať športové prenosy, ďalšie zasa front cooking , alebo otvorenú kuchyňu, kde môžete sledovať kuchára ako dokončuje jedlo pred vašim zrakom, alebo vám rovno pri stole vzplanie plameň z flambovaného jedla, k jedlu hrá reprodukovaná, či živá hudba, mnohé podniky ponukajú ochutnávky medzinárodnej kuchyne a najrozličnejších špecializovaných akcií akými sú hody  /zabíjačkové, kačacie, rybie/, Valentínske menu, ochutnávky vín a ktovie čo ešte. Fantázie sa medze nekladú a čím je majiteľ vynaliezavejší a podnikavejší, tým dokáže viac prekvapiť a možno aj prilákať viac hostí. A nielen to, môže im naozaj pripraviť kumulovaný zážitok. A ako tak premýšľam o jedle a zážitkoch čašník mi podáva moje jedlo. Chopím sa nádob a odchádzam. Vchod a východ z reštaurácie je cez úzku chodbu. Ráznym krokom odchádzam, keď ma odrazu prekvapí nečakaný výjav. Dvaja mladí muži – jeden do pol pása obnažený, druhý v spodkách. Decentne odvrátim tvár a fičím von. Až tam som si uvedomila, že to boli čašníci, ktorí sa prezliekali do „pracovného odevu“. Zrejme nemajú prezliekáreň, pomyslela som si. Alebo, čo ak je to majiteľov originálny nápad ako prísť so svojou troškou do mlyna ? Akýsi bonus navyše. Ja som síce nezažila nijaký mimoriadny šok ani zážitok, ale ktovie či tento „originálny“ pokus à la Slovakia nebude raz svetu udávať nový trend v zážitkovej gastronómii…

 

 

 

 

Súboj džípiesiek

08.07.2021

Odkedy má normálny smrteľník k dispozícii GPS je svet jednoduchší a ľahší. Aspoň to som si donedávna myslela. Než som sa vydala na cestu po Slovensku. Zámerne nepíšem do Bojníc, kde bol ciel mojej cesty. Keďže nevlastním najmodernejší typ auta so zabudovanou GPS, umiestňujem si mobilnú GPS na predné sklo auta. Tak som urobila aj teraz. A pre istotu som sa [...]

Politici na pieskovisku

27.03.2021

Nepripadá vám niekedy to, čo sa okolo nás na politickej scéne deje, ako nejaká fraška, zlý sen, či totálna absurdita? Viem, my Slováci sme už síce za tie dlhé roky vycepovaní a mimoriadne vytrénovaní stráviť aj najväčšie katastrofy a nezmysly, ale dokedy to naša psychika unesie? V čase, keď nás sužuje pandémia, ktorá už stála tisíce životov, vyčerpáva [...]

Chaos nad chaos

10.07.2020

Spáva sa vám dobre? Žijete s kľudným svedomím? Teda ak nejaké máte, samozrejme. Vy, všetci kompetentní a „vyvolení“, ktorí rozhodujete o našich životoch. Vaše chaotické rozhodnutia – raz nás tu hermeticky uzavriete na tri mesiace a vzápätí na to, zasa euforicky a bez rozmyslu „rozglábite“ hranice krížom krážom – privádzajú mnohých do takmer [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 66797x
Priemerná čítanosť článkov: 2474x

Autor blogu

Kategórie